Guide-lines

anonym Om:
hej jag har just skaffat tungpiercing och tänkte beställa en piercing från crazy factory så fort jag får ta bort denhär läkningspiercingen. Piercing, men vad betyder dedär 'Material Thickness (mm):' och 'Length (mm):' på högra sidan om den? det är väl typ längen den ena iallafall? men vilken av dem och vad betyder den andra isåfall? Och vilka mått ska man ha på tungpercingen efter denhär läkningspiercingen?
 
Hejsan, om du har gjort din piercing hos en riktig piercare brukar de oftast stå för bytet efter ca 2 veckor. Dock betyder detta inte att piercingen har läkt. Det har den alltså inte det tar mellan 4 och 6 veckor! Och länken du skickade är nog det sista jag skulle rekomendera eftersom jag har svårt att tro att man inte skulle leka med den eller däremot vänja sig med dendär övre delen... Satsa på en vanlig kula eller något mindre så du har något att byta med ifall det blir obekvämt.
 
Material Thickness (Gauge,C, på bilden) är materialets tjocklek i millimeter och på de flesta piercingar ska den vara 1.6 mm. Lenght (A på bilden) är då längden i millimeter på själva staven från början av kulan till den andra. Det kan vara knepigt att veta vilken längd en tungpiercing skall ha eftersom det varierar väldigt mycket från person till person... Jag till exempel har 16 mm medans min kompis har endast 14 mm.
Men när du har den nya staven i tungan och öppnar munnen (med tungan avslapnad inne i munnen) skall man inte se mycket av staven på den övre sidan, då är den alltså för stor ifall mer än ca 3 mm syns. Så du kan ju försöka mäta hur mycket för lång din nuvarande stav är och räkna ut hur lång din nästa skall vara. Bättre dock att den är någon millimeter för lång än för kort eftersom den kan gräva ner sig i tungan om den är för kort.
 
Hoppas jag var till hjälp och fråga igen ifall du inte är nöjd med svaret!

Kommentarer
Postat av: Emma

Var gärna med i tävlingen på min blogg om en piercing till ett värde av 500 :)

2013-04-17 @ 18:26:33
URL: http://www.emmas.blogroom.se
Postat av: Anonym

Heisan! Om man tar kontakt me dej och bor inom vasa-området, fixar du piercing åt en, eller fixar du bara åt dem du känner?

Svar: De e no bara att skicka på facebook (Becca Nyman) eller e-mail ([email protected])! Men var berädd på att ta dej till Solf, där jag bor för tillfället :)
Becca

2013-04-23 @ 21:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0